Izložbe u školi

Koncept: Irena Bekić, Petra Dolanjski Harni
Suradnik na projektu: Dorijan Vahtar
Partneri: Osnovna škola Dobriše Cesarića, Zagreb

Izložbe u školi projekt je koji u prostor škole dovodi radove suvremenih hrvatskih umjetnika i umjetnica, s idejom da je upravo škola mjesto na kojem se djeca na neposredan i neopterećujući način mogu upoznati sa suvremenom umjetnošću. Prožimanje koje se ostvaruje kroz susret s umjetničkim radovima u svakodnevnom okruženju otvara im nove vizure, obrće perspektive, očuđuje ono što se čini jasnim ili jednostavno pruža mogućnost pogleda na život iz drugačijeg kuta.

Umjetnici: Laura Barić, Tin Dožić, Sabina Mihelić, Marijana Stanić

Koordinatorica u školi: Sanja Škreblin

Suradnica u radionicama: Kristina Kvakan

Rujan, listopad 2020.

Izložbe u školi projekt je koji u prostor škole dovodi radove suvremenih hrvatskih umjetnika i umjetnica, s idejom da je upravo škola mjesto na kojem se djeca na neposredan i neopterećujući način mogu upoznati sa suvremenom umjetnošću. Prožimanje koje se ostvaruje kroz susret s umjetničkim radovima u svakodnevnom okruženju otvara im nove vizure, obrće perspektive, očuđuje ono što se čini jasnim  ili jednostavno pruža mogućnost pogleda na život iz drugačijeg kuta.

Polazište ovoga, kao i drugih edukativnih programa Udruge IPAK, je ideja o emancipatorskom i aktivirajućem potencijalu suvremene umjetnosti te razumijevanje umjetnosti kao vrste estetike koja se događa na spoju umjetnosti, politike, društvene kritike i individualnih refleksija.

Paralelni cilj projekta je istražiti potencijal slobodnog razgovora o umjetničkom radu, bez prethodnih uputa ili  teorijskih pojašnjenja, kao metode  poučavanja umjetnosti.  Takav pristup omogućuje djeci da uspostave relaciju između umjetnosti i svoje svakodnevice te da sami dođu do zaključka zbog čega im je umjetnost važna u životu i na koji način im može koristiti. Na taj način djeca se oslobađaju nelagode pri razgovoru o suvremenoj umjetnosti, osposobljavaju se za njezino razumijevanje nasuprot predrasudama da je suvremena umjetnost nerazumljiva, teška ili da je upućena nekom drugom. Ovim modelom aktivnog učenja/razgovora o umjetnosti, kao novim interpretativnim modelom suvremene umjetnosti, učenici otvaraju učiteljima kanale putem kojih im je moguće približiti umjetnost i problematizirati određeni umjetnički rad te ukazuju na one aspekte koji su im u umjetnosti zanimljivi.

Više o projektu, kao i o rezultatima provedenog istraživanja, dostupno je u publikaciji projekta.